24-05-2012

de kwetsbare Eik





Hoewel ik intenser contact kreeg met de bomen in de Drunense Duinen lukte het me nog niet direrct dat contact ook te maken met alle bomen uit mijn tuin. De Lijsterbes en de Els waren wel te berijken maar de Eik ... nee geen toegang.




Maar toen werd het voorjaar ...
hij liet zijn oude blaadjes van vorig jaar vallen
en uit verse knopjes kwamen verse blaadjes
en deze blaadjes zijn zo zacht, licht doorschijnend 
en toen .. was er contact  !!!
zo zacht zo lief zo kwetsbaar zo ontroerend












ik voelde me vol ledig verbonden met onvoorwaardelijke liefde
ook voelde ik mijn eigen kwetsbaarheid
en tevens de kracht die daar vanuit gaat






Ik begrijp deze boom nu beter
hij heeft totaal geen behoefte aan wie of wat dan ook
hij IS gewoon Liefde
en vooral in het voorjaar
bied hij gelegenheid ff hoi hallo lief te zeggen
nu we vriendjes zijn voel ik ook op andere momenten even een liefdevol 


Hallo !!