25-01-2014

Natuur Meditatie

Met Bomen met het Bos heb ik het over
 communicatie met de bomen. Deze vorm van communiceren gaat op dezelfde manier met al onze verwanten. Dieren, planten, stenen maar ook energie wezens zoals bijvoorbeeld elfen spreken allen tot ons in de zelfde taal. Dit is geen taal van woorden, maar een taal van waarnemen. Een ieder kan deze taal leren. Net als met iedere andere taal die je wilt leren, is enige oefening nodig. De taal van waarneming begint bij meditatie. Vol Ledig aanwezig zijn in je lichaam is eigenlijk alles.

Sinds augustus 2016 bestaat mijn bedrijfje Vierrond niet meer, er wordt dus geen meditatie training meer gegeven.
Wel heb ik daarover veel geschreven en ook een soort van training uitgewerkt op een ander blog. Ik vind deze informatie waardevol en deel het graag met wie interesse heeft.
Hieronder zal ik de links op een rijtje zetten.
Mocht je vragen hebben je mag me per e-mail benaderen.
Hgrt, Else

Tijdens een Natuur meditatie geleid ik je stukje bij beetje naar meer bewust aanwezig ZIJN. 
Wanneer je Vol Ledig aanwezig bent in je lichaam stopt het denken vanzelf.
Je hele lichaam is dan één groot zintuig en je neemt waar. 
De verhalen op deze Blog van Bomen met Bos gaan over wat ik heb waargenomen.  Heb je interesse zelf deze vorm van meditatie te beoefenen ?
hieronder zal ik wat mogelijkheden op een rijtje zetten ( met div links):

Natuur meditatie training in vier stappen :
Lichaam - Aarden : deel-1
Ademhaling : deel-2
Hart : deel-3
En Ziel - Het wordt Stil : deel-4
Extra uitleg van deel 4 : verdieping-deel-4
Wat te doen als er veel emoties los komen bij het mediteren : EHBE




- Ieder vorm van meditatie welke lichaamsbewustzijn bevordert is een goed begin. Wanneer je daarna in de natuur BENT kun je dat toepassen.
op de site van WinterfeastfortheSoul staan vele meditaties er is er vast wel één welke je aanspreekt. https://feastforthesoul.org/